La majoria de projectes formen part de la vertical de foodtech, vinculada al Hub Foodtech & Nutrition, seguida de projectes dedicats al turisme i la indústria 4.0
Una quinzena de projectes formaran part de la nova edició de la Incubadora TIC de REDESSA. Durant el procés de captació s’han rebut una trentena de propostes, de les quals, només la meitat accediran al bootcamp formatiu i a les mentories personalitzades del programa d’acceleració.
Pel que fa als sectors d’activitat, una tercera part de les startups accediran a la nova vertical de foodtech o tecnologies alimentàries vinculades al Hub Foodtech & Nutrition. El turisme, la indústria 4.0 i el gaming són altres sectors amb presència en la nova edició de la Incubadora TIC. Segons la regidora d’Economia, Coneixement i Habitatge i consellera delegada de REDESSA, Teresa Pallarès,
“les startups participants tenen projectes vinculats a sectors estratègics a la Catalunya Sud, com l’agroalimentari o el turístic. En aquesta edició buscarem generar sinergies entre aquestes startups i les pimes del territori, perquè puguin explorar possibles vies de col·laboració”.
Respecte al grau de desenvolupament, gairebé la meitat dels participants tenen el seu producte en fase de comercialització al mercat, un 20% tenen ja un producte mínimament viable, i el 33% restant es troben en un estat incipient on només tenen la idea o una versió beta del projecte.
Les startups que accedeixen a la Incubadora TIC són:
Belong to sea: Eina digital de conscienciació mediambiental per a empreses. El seu àmbit d’actuació és la blue economy, la qual se centra en l’ús sostenible dels mars i els oceans com a motors de l’economia, i en el seu potencial per a la innovació i el creixement.
Deltafood: Ofereix un sistema administratiu que integra la botiga física, la botiga en línia, el TPV i automatitza la logística.
Efizum: Tecnologies per a automatitzar, recollir i interpretar dades, de manera fàcil, escalable i econòmica.
Erasmusing: Aplicació que connecta la comunitat dels estudiants que marxen a l’estranger amb un programa de mobilitat d’estudiants.
Group B Live: Plataforma d’e-game amb simulació immersiva de competicions de ral·li.
Techtiva: Plataforma que digitalitza el sector de la construcció i el dota d’eines i tecnologies necessàries per optimitzar processos i controlar despeses.
Precoway: Plataforma SaaS, metacercador, basat en IA amb la finalitat d’augmentar eficiència, eficàcia, exactitud i velocitat en prospecció de tecnologies per a investigadors i professionals de la informació.
Winbia: Servei per distribució de productes de fabricants locals via online a altres empreses o a client final, a través de marketplaces.
Motiwate: Plataforma digital per a coaches i mentors professionals que facilita la connexió i possibilita agendar de visites als seus clients.
Roller Caster: Plataforma que connecta empreses d’esdeveniments, clubs, federacions i jugadors.
La vertical foodtech compta amb 5 participants
Enguany per primera vegada, la tercera edició de la Incubadora TIC disposa d’una vertical dedicada únicament al sector foodtech per tal de reforçar dos sectors clau al territori, les noves tecnologies i l’alimentació, i que està vinculada a les dinàmiques del Hub Foodtech & Nutrition.
Les startups de la vertical foodtech són:
Biophenolics: Desenvolupament, fabricació i comercialització de productes nutriacèutics, aliments funcionals i suplements alimentaris a base de polifenols, vitamines, minerals, probiòtics i altres extractes vegetals de gran qualitat i un alt valor afegit.
Ingredalia: Recerca i desenvolupament de compostos funcionals en els subproductes de la indústria agroalimentària.
Be.Main: Solució saludable de beguda refrescant juntament amb gran varietat de sabors.
Coockledge: Empresa de logística B2B amb base tecnològica que permet a restaurants digitalitzar i optimitzar tota la cadena de subministrament, gestoria i operacions.
Fotortech Catalunya: Producció d’ingredients proteics més saludables, sostenibles i escalables perquè els fabricants d’aliments puguin elaborar aliments de millor qualitat, sense incrementar-ne el preu i restaurant el medi ambient.
Tot a punt per al bootcamp dels mesos d’abril i maig
Les sessions de formació per a les startups es duran a terme durant el mes d’abril i tractaran els següents temes:
- Dijous, 13 d’abril: La proposta de valor
- Dimarts, 18 d’abril: Product market fit
- Dimarts, 25 d’abril: Monetització
- Dijous, 27 d’abril: Finances i mètriques
- Dimarts, 2 de maig: Transformació digital
- Dijous, 4 de maig: Lideratge 2.0
- Dimarts, 9 de maig: Marketing online – venta online
- Dijous, 11 de maig: Taller de comunicació i vendes
Està previst que totes les sessions es realitzin de 10 a 14 h i de 15 a 17 h i combinaran la part teòrica amb exercicis pràctics. Les startups que superin aquest bootcamp formatiu accediran a les mentories personalitzades que s’iniciaran durant el mes de maig.