Aquesta és una de les tecnologies amb més potencial de creixement en els pròxims dos anys i és un dels eixos del MWC que comença avui a Barcelona
El 60% de les empreses de base tecnològica instal·lades a REDESSA utilitza la intel·ligència artificial en els seus processos de producció. Aquesta tecnologia, que imita la funció cognitiva humana a través d’algoritmes i permet a les màquines desenvolupar habilitats d’aprenentatge i raonament, és un dels eixos principals del Mobile World Congress, que se celebra des d’avui i fins a dijous 2 de març a Barcelona.
La Intel·ligència Artificial és la tecnologia emprada en assistents de veu i en les recomanacions de contingut que apareixen a les xarxes socials, o la responsable l’escriptura predictiva del teclat del mòbil, entre d’altres. Les seves característiques fan que tingui múltiples usos i que es pugui adaptar a gairebé tots els departaments d’una empresa.
A REDESSA Tecno, l’empresa de serveis per a enginyeries Dynatec ha aconseguit resultats molt satisfactoris. La Intel·ligència Artificial els ha permès des de fer un model 3D d’una planta industrial a partir d’una fotografia de mòbil, fins a realitzar processos de selecció de personal. De la seva banda, a Adomis Tech, també a REDESSA Tecno, han desenvolupat una aplicació mèdica que permet diagnosticar Covid o ETS des del telèfon i recomana les proves més adients per a realitzar el diagnòstic definitiu.
La regidora d’Economia, Coneixement i Habitatge i consellera delegada de REDESSA, Teresa Pallarès, explica que
“a REDESSA tenim instal·lades des de tecnològiques multinacionals, fins a startups que impulsen projectes de nova creació. En els dos casos són un reflex de les tendències que ens esperen en els pròxims anys en l’àmbit de les TIC, així que la intel·ligència artificial, amb les possibilitats que ofereix per a la l’automatització de tasques i per a la presa de decisions, no podia estar al marge del seu dia a dia”.
En altres àmbits com en el cas del màrqueting, empreses com Winbia o Ànima Branding, també utilitzen ChatGPT, basat en la intel·ligència artificial, per a millorar els seus textos, buscar sinònims o analitzar bases de dades. Les dues empreses coincideixen en que sempre hi ha d’haver una persona darrere que revisi els resultats a què s’arriba amb la IA, però que el seu ús agilitza molt els processos i la presa de decisions.
Segons les empreses consultades per REDESSA, treballar la intel·ligència artificial juntament amb altres tecnologies, especialment el Big Data, és la clau per millorar la gestió interna i analitzar el perfil dels seus clients. Un fet que va en línia amb l’informe “Diana de tendències tecnològiques” elaborat per ACCIÓ, que identifica les tecnologies que condicionaran l’estratègia de les empreses i els models de negocis en els pròxims 2 anys i que vincula aquestes dues tecnologies en l’eix de la societat digital.